כז סיון תשס"ט - אופשערניש (חלאקה) ליוסף יצחק דוד - דף 13 |
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL ז. רמזי טענת קרח ועדתו "רב לכם כי כל העדה כלם קדֹשים" = 1000. זה גם כתוב, מפנינות הגימטריא בכל התורה. זה אלף אורות, ומשה אומר כאן שקבלתי במ"ת אלף אורות ובחטא העגל אתם סלקתם ממני. אח"כ נוסף "ובתוכם הוי'" = דעת הוי' = 500. תופעה מופלאה של "שלם וחצי". אם יש משולש בזוית ישרה, כמו שכתוב בספר על חתך זהב – אם יש 1000 על 500 אז האלכסון יהיה 1118 ("שמע ישראל הוי' אלהינו הוי' אחד"). בכלל הסוד של שלם וחצי תמיד נותן באלכסון שרש של חמש, שזה היסוד של חתך זהב במתמטיקה. מאיפה זה צומח בתורה? מהפסוק הזה. יחד זה 1500, והמלה האחרונה זה "הוי'". 1500 = הוי' בהכאה = "תשתרר", המלה שהם אומרים בהמשך, שזה הגימטריא הכי גדולה בתורה של מלה אחת. רבינו בחיי אומר שעיקר הבעיה שלהם זה שררה, שאם כולם קדושים אז אין טעם לשררה, שזה הציצית וזה המזוזה לפי דעתם. זה גימטריא ישנה אצלנו, ממש מאלפא דאלפא. אחר כך הם אומרים "ומדוע תתנשאו על קהל הוי'". ב"קהל הוי'" יש ז אותיות, ועולה ז"פ 23 = קסא, שם קדוש. האריז"ל אומר שמשה זה קסא-קפד (מילוי יודין דאהיה ואחורי שם עב, שהוא מילוי יודין של הוי'). לפי זה שם קסא הוא "קהל הוי'". דעת-עדת הוי' = 500, אבל "קהל הוי'" זה קסא, 161. 184 (שם קפד בקבלה) זה פקד או דפק (שתי מלים חשובות). משה רבינו מביא את הגאולה במלים "פקד פקדתי". כתוב גם בכתבי האריז"ל שמשה רבינו הוא הדפק הפנימי, דפק הלב של עם ישראל. עזרא הסופר הוא דפק היד ומשה הוא הדפק הפנימי, דפק הלב. רמז יפה ש-משה הוא קפד-קסא, סוד "דפק קהל הוי'". קרח חושב שאני משקף את דעת הקהל (גם דעת הוי' וגם דעת הקהל), אבל האמת שמשה זה דפק קהל הוי'. שני השמות שמרכיבים את משה הם כפולת 23 (חיה, חדוה) – ז"פ חיה וח"פ חיה, ביחד זה יה פעמים חיה. אם אני מחבר את "ומדוע תתנשאו על קהל הוי'" למה שהיה קודם – זה כל המשפט "רב לכם... קהל הוי'" = ד"פ "לעיני כל ישראל" (ג מילים אלו פו"א). הפסוק מתחיל ב"ויקהלו על משה ועל אהרן ויאמרו אלהם [רב לכם וגו']". כל הפסוק עולה 4347 = אהיה פעמים אור (ט"פ 23) = 23 פעמים 189 (חצי חשמל) = זך (היום ז"ך סיון) פעמים קסא (קהל הוי'). היינו שעד "קהל הוי'", ולא עד בכלל, זה הוי' פעמים קהל הוי'. כל המילים עד "קהל הוי'" ולא עד בכלל זה 4186 = משולש 91 (שילוב הוי' א-דני).
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com << הקודם - הבא |
האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב
התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד