חיפוש בתוכן האתר

טז סיון תשס"ט - "לעולם יהא אדם זהיר..." - דף 6 הדפסה דוא
אינדקס המאמר
טז סיון תשס"ט - "לעולם יהא אדם זהיר..."
Page 2
Page 3
Page 4
Page 5
Page 6
Page 7
Page 8
Page 9
כל הדפים

צאצאי זוג מתוקן – עוד 8 ם סתומות

יש עוד פסוק עם 8 ם סופית, אבל זה לא כל הפסוק כי יש עוד מלה אחת בהתחלה – "הבו לכם אנשים חכמים ונבונים וידועים לשבטיכם ואשמם בראשיכם". הדרוש היה אמור להיות שאם הזוג הוא זוג מתוקן, עם שלום בית ועונה מתוקנת, אז מה שמולידים זה בנים חכמים בישראל המתוארים בפסוק זה – הם זוכים להיות ראשי בני ישראל, הילדים של ה"עזים מאתים וגו'" (סוד בני יששכר – "ומבני יששכר... ראשיהם מאתים". יששכר הוא בן לאה המעיזה פנים על מנת להולידו באמרה בפה מלא ליעקב בעלה "אלי תבוא כי שכר שכרתיך וגו'", היינו סוד "עזים מאתים", אך יששכר רומז באופן מובהק לרחל אמנו עליה נאמר בנביא "יש שכר לפעולתך וגו'", והיינו סוד ההמשך "רחלים מאתים", ודוק). הרמז הוא ש-8 המילים בפסוק הראשון זה כפולה של 7 = 3500 בדיוק = ז"פ 500 (פרו ורבו, גם רמז יפה שכל מטרת הפסוק הזה היא "פרו ורבו"). 8 המילים בפסוק השני = 2288 = כפולת שם הוי', כפולת 13. אבל גם המלה הראשונה בפסוק, בלי ם, זה הבו – 13. אז כל הפסוק הוא כפולת 13, והפסוק הראשון הוא כפולת 7. יש המון רמזים, גם אם מחברים את הפסוק השני של המנחה (העולה לב פעמים יעקבכבוד יעקב – גם כפולת 13 וגם 7, ויחד עם הפסוק הראשון הכל זה כפולת 7). זה דרוש שהכל יוצא מה-ם סתומה ב"שלם וחצי" של "לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו".

שמות קדושים ב"ולאברהם היטיב בעבורה"

עוד רמז מובהק ב"ולאברם היטיב בעבורה", המבנה שלו באותיות המלים זה והו (לא מבנה שכיח בתורה), השם הראשון מ-עב שמות, וגם השם ה-מט, וזה גם מעיד על חסד (העולה טוב, "אך טוב וחסד ירדפוני"). ר"ת אותיות הבו (= 13, אהבה, אחד) – "הבו לכם אנשים חכמים וגו'". ס"ת מבה, השם ה-יד מ-עב שמות וגם השם ה-נה! הכאת הר"ת, 13, בס"ת, 47, אהבה פעמים בטול  = תורה (צוה לנו משה מורשה – מאורסה – קהלת יעקב), כמבואר במקום אחר. רוס"ת = 60, עשירית הכל = 600 כנ"ל, סוד היחס הנ"ל של "עזים מאתים ותישים עשרים רחלים מאתים ואילים עשרים".

ועוד רמז: זהיר טפי = "היטיב בעבורה".

זהירות בכבוד אשתו – סוד המלך הדר, ראשית עולם התיקון

"לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו שנאמר ולאברם היטיב בעבורה" = הוי' פעמים הדר, המלך השמיני, ראשית התיקון. כנראה שהראשון שכבד את אשתו כראוי זה הדר, שכבד את מהיטבאל בהדור (לכן היא כתובה בפירוש בתורה מה שאין כן ביחס לשבעת מלכי אדום הקודמים שלא כתוב בהם שמות נשותיהם), והיא בת מטרד שהיה טרוד ביותר לכבדה כראוי והיא בת מי זהב, שהוציא ושפך עליה זהב כמים – כל כך כבד אותה עד שנכלל בתוכה, ביחד הם בגימטריא אשה. "אין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו" = 13 פעמים 211 וכל השאר זה 13 פעמים 207, אהבה פעמים אור (רז, אין סוף).

 



 

האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב

התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד

 

טופס שו"ת

Copyright © 2024. מלכות ישראל - חסידות וקבלה האתר התורני של תלמידי הרב יצחק גינזבורג. Designed by Shape5.com