חיפוש בתוכן האתר

י שבט תש"ע - ששה סיפורים על הרבי הריי"צ הדפסה דוא
אינדקס המאמר
י שבט תש"ע - ששה סיפורים על הרבי הריי"צ
סיפור ראשון
הסיפור השני
המשך עיון בסיפור השני
המשך עיון בסיפור השני
עוד על הסכין של הרבי הריי
המשך עיון בסוגית תכשיטין הן לו
הסיפור השלישי
הסיפור הרביעי והחמישי
הסיפור השישי
כל הדפים

אור ל-י שבט ע' – יצהר

סיכום שיעורי הרב יצחק גינזבורג שליט"א

לחיים לחיים, כל העצורים – שישתחררו. ידוע שהרבי הקודם, הרבי הריי"צ זי"ע, שהיום יום ההילולא שלו, היה עצור שבע פעמים. כאן, תלמידי ישיבת "עוד יוסף חי" והנלווים אליהם, הולכים בדרכיו. יהי רצון שכולם ילכו לגמרי בדרכיו, בכל הדרכים שלו. לחיים לחיים.

היום יש לנו גם את ההילולא של הרבי הקודם וגם תחלת הנשיאות של הרבי, לכן נתחיל עם שני הניגונים – הבינוני ושאמיל – שזה החפיפה ביניהם.

לחיים לחיים.

הערב אנחנו נספר ששה ספורים מהרבי הריי"צ, מתוך המון ספורים שיש. בחרנו ספורים עם אופי מיוחד, אופי של גבורה, כידוע שהגבור בפשטות בין האדמו"רים של חב"ד – גם בחיצוניות, "כולם אהובים, כולם ברורים, כולם גבורים", אבל הגבור בגלוי – זה הרבי הקודם. היות שזה גם קשור ומתאים למקום כאן, קוראים לו יוסף, כמו יוסף הצדיק – שייך לקבר יוסף. יש אפילו את הווארט המפורסם של הרבי, שכמו שהביאו את עצמות יוסף לשכם כך הרבי הריי"צ גם כן בא לשכם. זה ווארט שאנחנו חוזרים עליו כל פעם בהקשר לקבר יוסף, שזה המקום המיוחד של הרבי הקודם – הוא הגיע לשכם, עיר הברית. היות שיש לנו ששה ספורים – יתכן שכמה מהם אולי ספרנו פעם, אבל את הרוב כמדומני לא ספרנו – אז נספר אותם לפי הספירות מגבורה עד מלכות. ספורי חסד יש בלי סוף – זה בהזדמנות אחרת. היות שאנחנו רוצים להתחיל מהגבורה, לכן בחרנו ששה ספורים, מגבורה ועד מלכות, ש"בנין המלכות מן הגבורות". בסוף, לאחר שזוכים לבנות את המלכות מהגבורות, אז המלכות מושכת חסדים – "חסדי דוד הנאמנים" – אבל לבנות את המלכות זה על ידי גבורות דווקא.



 

האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב

התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד

 

טופס שו"ת

Copyright © 2024. מלכות ישראל - חסידות וקבלה האתר התורני של תלמידי הרב יצחק גינזבורג. Designed by Shape5.com